ניהול נכון והגדלת הפעילות העסקית

כניסה לרבעון האחרון של השנה והכנת תוכניות עבודה לשנה הבאה הן אחד הכלים החשובים להבטחת צמיחת העסק והגדלת פעילותו העסקית בשנה הבאה. הנה מספר כללים חשובים.

שנת 2020 היתה שנה לא פשוטה לרוב העסקים. הסגרים וההגבלות הפריעו לפעילות העסקית השוטפת של העסקים, הקשו על תכנון תוכניות והעלו את אי הוודאות לגבי הצמיחה העסקית של עסקים רבים. שנת 2021 נפתחה גם היא עם סגר אך לאחר קבלת החיסונים הראשונים התאוששה הפעילות העסקית ולפי נתוני הצריכה בכרטיסי אשראי, מחזור הפעילות העסקית הצרכנית חזר כמעט לגמרי לפעילותו בשנת 2019, לפני הקורונה. אז לקראת השנה העסקית הבאה, הנה מספר כללים שיעזרו לכולנו לתכנן את השנה הבאה טוב יותר ולהגדיל את הפעילות העסקית שלנו.

לקוחות ומוצרים

מנועי הצמיחה העיקריים של העסק שלנו הם הלקוחות והמוצרים. ככל שניתן ללקוחות מבחר טוב ומתאים לצרכיהם, כך נביא להגדלת מספר הלקוחות של העסק ולהגדלת הפעילות הקיימת של לקוחות קיימים.
איתור מנוע הצמיחה של העסק – אתרו את המוצרים או השירותים שנדרשים ללקוחות, בדקו את יכולותיכם לספק את המוצר או השירות ותמחרו את המנועי הצמיחה החדשים בהתאם.
הגדרת קהל יעד – בחינת הלקוחות הקיימים וניתוח המאפיינים שלהם, בחינת מוצרים חדשים מול קהל קיים או הגדרת סוג קהל היעד החדש למוצר החדש.
בחינת לקוחות קיימים – בדיקת הלקוחות הקיימים וניפוי לקוחות גוזלי זמן או דורשי הנחות גבוהות. הורדת בזבוז אנרגיה על לקוחות לא רווחיים תאפשר זמן לגיוס לקוחות חדשים ורווחיים יותר.

תשתית עסקית ותפעולית

קידום העסק, הכנסת מוצרים חדשים ושינוי או הוספת שירות דורשים היערכות עסקית ותפעולית, אם באמצעות נותני שירות נוספים או הכשרת הצוות הקיים לשינוי הנדרש.
תפעולי – הכנת צוות העובדים לשינויים צפויים או התמקדות במכירת מוצר או שירות מסויים. הכשרת צוות העובדים וביצוע שינויי תפקידים שונים בכדי להתאים את צוות העובדים ברמה האופטימלית הטובה ביותר לשינוי הנדרש בהתאם ליכולותיו של כל עובד. הגדירו עובדים האחראים לעמידה ביעדים שייקבעו לשנה הקרובה. גיוס עובדים חדשים עם מיומניות נדרשות לצמיחה המבוקשת בעסק.
שיווקי – עדכון רשימות הלקוחות ופנייה ללקוחות עבר שהפסיקו לקנות ועדכונם לגבי השינוי במוצר או בשירות. הפעלת קשרים ויכולות נטוורקינג לגיוס לקוחות חדשים התואמים את פרופיל הלקוח אותו אנו מעוניינים לגייס. ניסוח היתרונות של העסק שלנו על פני המתחרים ומינוף יתרונות אלה והטמעתם בתרבות הארגונית של העסק.
פיננסי – מיפוי המצב הפיננסי של העסק, הגדרת דרישות אשראי הנדרשות לקידום העסק והמוצרים, בניית תקציב נכון מדורג ומותאם לגידול הצפוי בפעילות העסקית. פניה לגורמים מממנים בכדי להבטיח את יכולת העסק לגייס את האשראי הנדרש.

מטרות ויעדים

ניסוח נכון של המטרה הארגונית לשנה הקרובה ובאמצעות זאת גזירת יעדים כמותיים נכונים מסייעת בהמשך השנה לביצוע בקרות על עמידה בצמיחה המבוקשת ומכווינה אותנו כל הזמן לעבר השגת היעדים והמטרה העיקרית, שהיא צמיחת העסק.
מטרה/מטרות – הגדירו מטרה עיקרית או מספר מטרות משנה מקבילות בכדי להציב מסגרת לגידול והצמיחה בפעילות העסקית. המטרה יכולה להיות כמותית או איכותית וממנה אנו נגזור יעדים לכל סעיף שברצוננו לצמוח בו ולכל מחלקה פנימית בתוך העסק שלנו.
יעדים – היעדים צריכים להיות כמותיים ומציאותיים אך לא נמוכים מידי, כאלה שנוכל לעמוד בהם אבל יהוו אתגר. יעד לא הגיוני וגבוה מידי יגרום במהירות לייאוש ולהזנחת ניסיון העמידה ביעד וכפועל יוצא גם לאי עמידה במטרה.
הקצאת משאבים – התאימו את המטרות והיעדים להקצאת המשאבים הקיימת והמתוכננת בעסק. בחנו ועדכנו את היעדים על פי בחינת המשאבים הקיימים והמתוכננים טרם יציאה לדרך.
בקרה – הכינו נקודות בקרה תקופתיות לבחינת היעד ויש לקבוע גם כללים לשינוי מהיר במידה ולמרות התוכנית המפורטת, היעד לבסוף לא ניתן להשגה בשל גורמים נוספים שאינם תלויים בנו.

לסיכום

תכנון מקדים והכנת תוכנית עסקית טובה הכוללת מטרות ויעדים כמותיים הינה מתכון טוב לאפשרות שהעסק יגדיל את פעילותו העסקית ויחווה צמיחה בהכנסות וברווחיות. שינוי וצמיחה אינם חייבים להגיע רק בדמות עליה בכמות הלקוחות או המוצרים ויכולה להגיע גם מביצוע התייעלות והתמקדות עסקית תוך הסרת גורמים לא רווחיים מהפעילות הקיימת. לעיתים, אנו כבעלי העסק, מתקשים לראות את מנועי הצמיחה או הגורמים המפריעים לצמיחת העסק ולכן מומלץ להיעזר גם באנשים חיצוניים לעסק, היכולים לתת מבט מהצד ולחוות דעה מקצועית לגבי שינויים שידרשו בעסק בכדי להביא לעסק ולבעליו את הצמיחה הנדרשת.

* המידע בכתבה אינו מהווה המלצה, אינו מהווה ייעוץ ואינו תחליף לייעוץ

אהבתם? שתפו:

פייסבוק
טוויטר
לינקדאין
וואטסאפ
יואב שטרן

יואב שטרן

בעל משרד לליווי פיננסי, ליווי עסקי ופתרונות מימון ואשראי שונים לעסקים וחברות.

השאירו תגובה

דילוג לתוכן