ליווי עסקי ופיננסי

ליווי עסקי ופיננסי

הצורך בניהול פיננסי מורגש כאשר החברה צומחת מהר, או כאשר העסק מתמודד עם אתגרים פיננסיים פנימיים וחיצוניים שונים כגון: קשיים בתזרים המזומנים, היעדר מערכת ניהול כספים, משבר פיננסי או מיתון.
המודעות לניהול הפיננסי גדלה ובעלי עסקים מבינים את הצורך בפנייה לקבלת ליווי מקצועי גם בתקופות צמיחה וגם כאשר ישנן בעיות או קשיים.

היתרונות בליווי פיננסי חיצוני הינם ביכולות הניתוח, במקצועיות ובניסיון, בראיה האסטרטגית, במתן פתרונות פיננסיים שונים ובהכרת המערכת הבנקאית על ידי המלווה החיצוני.
לכל עסק אתגרים ויעדים שונים ולכן לכל עסק נתפרת החליפה מתאימה לו מבחינת פתרונות פיננסיים שונים.

התנהלות מול בנקים

בהתנהלות מול הלקוח, לכל בנק קיימת האסטרטגיה הפנימית לאילו עסקים הוא פונה, אך המטרה של הבנק היא למכור כסף ולדאוג שיקבל אותו בחזרה. למרות שקיפות ואמון בין בעל העסק לבנק איתו הוא עובד, ההתמודדות עם הבנק גוזלת זמן רב ויקר מבעל העסק ולא תמיד מביאה את התוצאות הרצויות. להיכרות עם המערכת הבנקאית יתרונות רבים ובכללם: שפה משותפת עם הבנק המלווה את העסק, ידע לגבי דרישת הביטחונות הרצויה בכל שלב של פעילות, היכרות עם יכולת הבנק לספק את מסגרות האשראי הרצויות ותמהילן וכן יכולת מו"מ לגבי ריביות ועמלות שונות.

ליווי עסקי

תפקיד הניהול הפיננסי אינו רק אחריות על רישום ודיווח פעולות העבר אלא גם לספק למנהלי החברה את הכלים הנדרשים לקבלת החלטות עתידיות. תחומים כגון: גיול לקוחות וגביה, חסכון בעלויות, עבודה מול ספקים, התייעלות על ידי מעקב ופיקוח, חסכון בעלויות על ידי כלי בקרה פנימיים, תכנון מבנה ההון ומערך האשראי וההון הזר, ניהול סיכונים פיננסיים ואף קשר עם משקיעים מצריכים איש כספים בכל צומת של התנהלות עסקית.

ניהול תזרים מזומנים

ניהול תזרים המזומנים מאפשר לקבל תמונה ברורה ומדויקת למצבו הפיננסי של העסק – בטווח הקצר והארוך. ניהול נכון של תזרים המזומנים מונע משברים והפתעות, מצמצם חוסר ודאות ויכול לחסוך עלויות. ניהול התזרים מאפשר למנהל הארגון להתמקד בניהול הארגון וחוסך ממנו את הצורך להשקיע משאבים ניהוליים בענייני תזרים.

ניהול כספים

דיווח כספי בזמן אמת המותאם לצרכי ההנהלה, דיווח תקופתי עדכני, מעקב אחרי תקציב מול ביצוע, פיקוח על הנהלת החשבונות וסיוע מול רואה החשבון החיצוני.

דילוג לתוכן